English
- جمعه 17 آذر 1402
دانشگاه مراغه
معاونت آموزشي
ارتباط با ما
فرم نظرسنجی آموزش مجازی
رشته های دانشگاه
Toggle navigation
هیات علمی
آموزش
حوزه ریاست
دانشجویان
پژوهش
معاونت ها
کارکنان
مراکز و دانشکده ها
روابط عمومی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده علوم پایه
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده کشاورزی
معاونت آموزشی و پژوهشی
معاونت اداری و مالی
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
آزمایشگاه مرکزی
امور بژوهش و فناوری
معاونت آموزشی و پژوهشی
آموزش در یک نگاه
معاونت آموزشی و پژوهشی
معاونت
دفتر معاونت
امور آموزشی
مدیر آموزش
آموزش کل
آموزش دانشکده کشاورزی
آموزش دانشکده علوم پایه
آموزش دانشکده علوم انسانی
آموزش دانشکده فنی و مهندسی
امور استعدادهای درخشان
تحصیلات تکمیلی
مدیریت تحصیلات تکمیلی
اداره تحصیلات تکمیلی
فلوچارت آموزشی دانشجویان دکتری
فلوچارت آموزشی دانشجویان ارشد
مرکزآموزشهای آزاد
معرفی
قوانینوآئیننامهها
دورههاوکارگاههایآموزشی
فرمها
دفتر ارتباط با دانش آموختگان
درباره ما
کمیته ها
اطلاعیه ها
مصاحبه ها
گالری عکس
عضویت در انجمن
پیوندها
تماس با ما
اخبار
آیین نامه ها
آیین نامه های اساتید
آیین نامه های دانشجویی
فرم ها
فرم های اساتید
فرم های دانشجویی
تقویم آموزشی
مراحل صدور دانشنامه
لغو تعهد انصرافی و اخراجی
سامانه آموزشی سما
تماس با ما
ارسال گواهی موقت یا دانشنامه
مدیر آموزش
دکتر شهرام آجری
گروه آموزشی مهندسی مکانیک
درجه علمی
دانشیار
تحصیلات
دکترا
رشته تحصیلی
مکانیک
نمابر: 37278889-041
تلفن: 37278001-041 داخلی 311
شرح وظایف:
اداره کل امور آموزشی دانشگاه عهدهدار انجام تمامی امور آموزشی دانشجویان کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفهای و دکتری تخصصی میباشد. مهمترین وظایف مدیرکل امور آموزشی دانشگاه بهشرح زیر است:
1- دبیری شورای آموزشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات شورا.
2- تهیه و ابلاغ تقویم دانشگاه و نظارت بر تنظیم برنامه هفتگی و امتحانی دروس دورههای مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه.
3- برنامهریزی و بهرهبرداری مطلوب از امکانات و تسهیلات و تجهیزات و نیروی انسانی آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه.
4- هماهنگ ساختن فعالیتهای آموزشی دانشگاه در رشتهها و گرایشهای مختلف با همکاری رؤسای دانشکدهها.
5- نظارت بر نحوه ارائه دروس و اظهار نظر در خصوص پیشنهادات دانشکدهها نسبت به متون دروس و محتوای دروس بر اساس برنامه و سرفصلهای مصوب.
6- بررسی و ارزیابی متون درس اساتید بهمنظور اطمینان از انطباق آنها با برنامهها و سرفصلهای مصوب.
7- تهیه و تنظیم برنامههای آموزشی و واحدهای درسی مورد نیاز برای تدریس در هر رشته تحصیلی در محدوده مقررات.
8- اظهار نظر درباره ساعات تدریس و تحقیق و کار علمی اعضای هیأت علمی.
9- پیشبینی نیاز استخدام هیأت علمی و نیز اظهار نظر در مورد صلاحیتهای علمی نامزد استخدامی.
10- بررسی و ارائه پیشنهاد در مورد اصلاح سرفصلها، اصلی یا اختیاری بودن عناوین دروس و تعیین محتوای دروس با توجه به آخرین پیشرفتهای علمی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح جهت تصویب.
11- بررسی درخواست دانشکدهها برای ایجاد رشته یا گروه جدید.
12- مکاتبه با مراجع ذیصلاح، جهت اخذ مجوز ایجاد گروه جدید یا ایجاد و اجرای رشته جدید.
13- همکاری با واحدهای ذیربط جهت برگزاری کارگاه آموزشی برای پرسنل شاغل در بخشهای آموزشی دانشکدهها.
14- انجام امور مربوط به بازنگری دروس.
15- استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو از آزمون سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی.
16- ارسال فرمهای اعلام ظرفیت به دانشکدهها و بررسی ظرفیتهای اعلام شده از سوی دانشکدهها و تطابق با آییننامههای موجود.
17- پیگیری امور مربوط به ظرفیت نهایی پذیرش دانشجو در هر سال تحصیلی.
18- همکاری در تدوین آییننامههای اجرایی مربوط به حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
19- تهیه، تنظیم و نگهداری برنامههای مصوب آموزشی دانشجویان در کلیه دورههای مقاطع مختلف تحصیلی و تدوین مقررات مربوط به صورت کاتولوگهای معرفی دوره های کلیه مقاطع مختلف تحصیلی.
20- نظارت بر حسن اجرای آییننامهها، بخشنامهها و مصوبات آموزشی در واحدهای ذیربط و نظارت بر اداره خدمات آموزشی در واحدهای تابعه.
22- رسیدگی به مشکلات دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و برآورد نارساییهای آییننامهها و مصوبات و پیشنهاد راه حل به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
23- همکاری با مسؤلین دانشگاه و وزارتخانه در امر برگزاری امتحانات ورودی دانشگاهها و ...
24- نظارت بر اجرای آییننامهها در خصوص انتقال و میهمانی دانشجویان.
25- حضور در جلسه کمیسیون نقل و انتقالات و نظارت بر امور مربوطه به نقل و انتقالات دانشجویان.
26- نظر خواهی از دانشکدهها در خصوص تغییرات برنامههای آموزشی.
27- انجام امور ثبتنام و امتحانات دانشجویان در کلیه مقاطع مختلف تحصیلی بر اساس سیاستهای متخذه.
28- دریافت لیست پذیرفتهشدگان از سارمان سنجش آموزش کشور.
29- اعمال دستورالعملهای صادره در خصوص ثبتنام پذیرفتهشدگان در هر ترم.
30- همکاری با دانشکدهها در تهیه برنامههای هفتگی و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه کد دروس.
31- انجام امور مربوط به پذیرفتهشدگان.
32- پاسخگویی به سؤالات دانشجویان در زمینه امور آموزشی.
33- نظارت بر تهيه فرمهاي وضعيت تحصيلي براساس كارنامهها و پروندههاي تحصيلي دانشجويان.
34- نظارت بر امور مربوط به وظيفه عمومي دانشجويان و صدور گواهي اشتغال به تحصيل آنان.
35- انجام امور مربوط به صدور گواهی، معرفینامه و سایر مکاتبات.
36- ابلاغ برنامههای امتحانی بر طبق تصمیمات متخذه به گروههای آموزشی و نظارت بر امر امتحانات پایان ترم.
37- دریافت لیست نمرات و حضور و غیاب و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه کارنامه تحصیلی دانشجویان.
38- رسیدگی به تقاضای دانشجویان متقاضی مرخصی تحصیلی و دستور اقدام جهت دانشجویان مشمول.
39- نظارت بر حسن اجرای آزمونهای معرفی به استاد و تائید نمرات نهایی اعلام شده.
40- بررسی و نظارت بر اعلام به موقع نمرات پایان ترم از جانب اساتید و رسیدگی به مشکلات احتمالی و تائید نهایی لیست نمرات در نرم افزار جامع آموزشی.
41- تائید لیست دانشجویان رتبه اول جهت استفاده از تسهیلات مربوطه.
42- نظارت بر دروس تخصیص یافته اعضای هیئت علمی جهت بررسی رعایت اخذ حداقل واحد موظفی.
43- کنترل وضعیت آموزشی کلیه دانش آموختگان در جهت رعایت تقسیمبندی دروس تعیین شده، کنترل نمرات مکتسبه و اعمال آییننامههای مربوط.
44- تائید احکام اخراج آموزشی صادر شده توسط کارشناسان آموزشی.
45- بررسي و طرح گواهيها ومدارك پزشکی یا موارد خاص دانشجويان در جلسه كميسيون پزشكي و شورای آموزشی دانشگاه.
46- بررسي و نظارت بر رفع اشكالات كارنامه دانشجويان براساس مقررات مربوطه.
47- نظارت بر اجرای انجام امور فارغالتحصيلان، شامل: صدور گواهي موقت، تاييديه تحصيلي، دانشنامه و ریز نمرات دانش آموختگان.
48- رسيدگي به وضعيت تحصيلي دانشجويان عادي، مشروط، ممتاز، شاغل به تحصيل در رشتههای مختلف، براساس آييننامههاي آموزشي و صدور و ارسال احكام مربوطه.
49- ارسال تأییدیه فارغ التحصیلی به دانشگاهها و مراکز دولتی.
50- حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانش آموختگان.