تاریخ : شنبه 22 آبان 1395
کد 14

محقق سرآمد کشور

انتخاب آقای دکتر باقر افتخاری سیس جزء 100 نفر محقق سرآمد کشور

در راستای سیاست های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تشویق و حمایت از پژوهشگران و محققان برتر کشور در دستیابی به مرجعیت علمی، فدراسیون سرآمدان علمی ایران با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در دومین دوره ارزیابی و رتبه‌دهی سرآمدان علمی، فهرست 100 سرآمد برتر کشور  را اعلام نمود.
در راستای سیاست های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تشویق و حمایت از پژوهشگران و محققان برتر کشور در دستیابی به مرجعیت علمی، فدراسیون سرآمدان علمی ایران با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در دومین دوره ارزیابی و
رتبه‌دهی سرآمدان علمی، فهرست 100 سرآمد برتر کشور  را اعلام نمود.
بر این اساس آقای دکتر باقر افتخاری سیس، عضو محترم هیات علمی گروه شیمی دانشگاه مراغه، با شایستگی جزء 100 نفر محقق سرآمد کشور برای دومین دوره متوالی در سال 95 از سوی این معاونت انتخاب شدند.
 
گفتنی است برای نخستین بار در سال 94، برنامه ای از طرف این معاونت با عنوان "حمایت ویژه از محققان سرآمد علمی کشور" به اجرا گذاشته شده است.
در راستای اجرائی نمودن این برنامه نخست فهرست مجلات معتبر بررسی و رتبه‌بندی شده اند. در گام بعدی نویسندگان ایرانی مقالات منتشر شده در این مجلات شناسایی شده و گردآوری اطلاعات کامل این افراد شامل رشته تحصیلی، محل فعالیت، محل فارغ‌التحصیلی و ... برای اجرای هرچه بهتر این برنامه به صورت دقیق انجام یافته است.
در اولین دوره این ارزیابی در سال 94 نیز، آقای دکتر افتخاری جزء 100 سرآمد برتر کشور انتخاب شده بودند.
اين موفقيت بزرگ را به آقای دکتر افتخاری و جامعه علمی دانشگاه مراغه تبریک گفته و توفيقات روز افزون ايشان را از خداوند متعال خواستاريم .